субота, 3. март 2012.

Ludilo službenika pošte

SRBOBRAN 03. 03. 2012
PRESS VOJVODINA
FALSIFIKOVANE NOVČANICE OD 2.000 DINARA

Dobila „lažnjak" u pošti

Falš - Žiteljka Srbobrana pazarila falsifikovanom novčanicom od 2.000 dinara koju je dobila u pošti, koja, kako se ispostavilo, nema aparate koji utvrđuju ispravnost novčanica
Jasmina Popgligorin Šakotić neprijatno se iznenadila kada su je iz jednog marketa u Srbobranu pozvali i saopštili joj da je račun platila lažnom novčanicom od 2.000 dinara. Međutim, iako su trgovci bez problema našli ko im je dao taj falsifikat i prošli neoštećeno, Jasmina nije bila te sreće.
- U srbobranskoj pošti sam podigla suprugovu platu i među novčanicama se nalazila jedna od 2.000 dinara. Tada sam prvi put videla ovu novčanicu i nije mi palo na pamet da bi mogla biti falsifikat. Nažalost, prevara je primećena tek kada sam je utrošila, pa mi je potom vraćena. Odnela sam je na reklamaciju kod iste službenice u pošti, međutim, ona negira da mi je dala tu novčanicu - priča Jasmina.

Pošta ne proverava novčanice

Upravnica srbobranske Pošte Milka Berić potvrdila je da od kada ne posluju sa devizama, nemaju tehničku mogućnost da provere ispravnost novčanica. Međutim, ona je takođe istakla da osim prijave Jasmine Popgligorin Šakotić nisu imali nijednu žalbu građana da im je u pošti data falsifikovana novčanica.
- Prema mojim saznanjima, Jasmina Popgligorin Šakotić je donela spornu novčanicu dva dana nakon što ju je, navodno, dobila u pošti, a prethodno je u prodavnici platila njome račun. Kasnije su je iz te trgovine obavestili da je dala falsifikat. Mislim da svi građani znaju da se, kao i u bankama, reklamacije za podignuti novac ne mogu prihvatiti nakon što prođe toliko vremena - rekla je Milka Berić.

Da li se upornost isplati?

Rešena da ne ostane kratkih rukava, pogotovo jer za nju nije reč o malom iznosu, Jasmina je ušla u „borbu sa vetrenjačama". Okrenula je bezbroj telefona, počev od Glavne pošte u Novom Sadu, pa do Službe za finansijske usluge, Službe za sprečavanje pranja novca i Službe za platni promet. Pošto su je slali od službenika do službenika, Jasmina nije rešila svoj problem, ali je došla do zanimljivih informacija.
- Svi se ograđuju od ikakve odgovornosti, ali sam saznala da pošta ne poseduje aparate za utvrđivanje falsifikovanih novčanica, nema video-nadzor, barem ova u Srbobranu, i ne vodi evidenciju o vrsti i broju određenih apoena novčanica koje isplaćuje, što je recimo svaka banka dužna da radi. Tako da, pored ovih činjenica, ispada da su pošte idealna mesta za rasturanje lažnog novca - zaključuje Jasmina.

Svi se ograđuju

Ona tvrdi i da joj je u srbobranskoj pošti rečeno da nisu dobili obaveštenje da postoji takav falsifikat, pa samim tim i da ne snose odgovornost.
- Međutim, jedan od poštara, koji je čuo moj razgovor sa zamenicom upravnice pošte, doviknuo je da falsifikat postoji i da počinje sa „AA1". Tada su prekinuli svaki dalji razgovor sa mnom - ističe Jasmina.
Službenici sa kojima je razgovarala, kako kaže Jasmina, uglavnom su biliizuzetno neljubazni i nespremni da joj pomognu.
- Prosto je neverovatno da državno preduzeće, u kojem je veliki obrt novca, tako posluje. Nadam se da će nadležni sprovesti kontrolu kako se još nekome ne bi dogodilo ovo što i meni. Ne samo da sam imala krajnje nekorektan tretman, već sam i ostala bez svog novca na najapsurdniji način - rekla je Jasmina. 
A. Bjelivuk, Srbobran

1 коментар: